Elleboogklachten

Heb je last van elleboogklachten zoals zeurende- en stekende pijn? Er zijn veel uiteenlopende oorzaken waar elleboogklachten door kunnen ontstaan. Wanneer elleboogklachten niet tijdig vanzelf over gaan is het verstandig om de klachten te laten controleren door een fysiotherapeut.

Elleboogklachten kunnen op meerdere manieren worden behandeld. De fysiotherapeut zal jouw klachten analyseren om ze zo goed mogelijk te kunnen behandelen.

behandeling met shockwave
Behandeling van elleboogklachten

De oorzaak van elleboogklachten

Klachten ontstaan vaak door een disbalans in belasting-belastbaarheid. Belangrijk is om uit te zoeken wat de belastbaarheid is, en welke belasting de elleboog op dit moment kan verrichten.

Elleboogklachten zijn er is twee soorten: de soort waarvan de oorzaak bekend is, denk hierbij aan een val met een botbreuk of scheurtje tot gevolg, en aspecifieke klachten. Bij aspecifieke klachten is de oorzaak onbekend en is er geen afwijking gevonden in de anatomische structuur. Dit zijn de meest voorkomende elleboogklachten:

• Peesirritatie in de elleboog
  • Peesontsteking in de elleboog
  • Tenniselleboog
  • Golferselleboog
  • Uitstralende pijn

Behandeling van elleboogklachten

Om de juiste behandeling te kunnen bieden zal de fysiotherapeut uw klachten analyseren.

Door middel van onderzoek wordt bekeken welke structuur is aangedaan, dit kan eventueel aangevuld worden met echografie. In onze praktijk maken we gebruik van shockwave therapie, EPTE therapie, dry needling en uiteraard manuele technieken. Allen vaak gecombineerd met oefentherapie. De vele verschillende behandelmogelijkheden zorgen dat klachten op een passende manier goed behandeld kunnen worden. Wil je weten wat wij voor jouw elleboogklachten kunnen betekenen? Maak dan nu een afspraak.