Knie fysiotherapie Enschede

Pijn in de knie is één van de meest voorkomende klachten die een fysiotherapeut tegenkomt. Knie fysiotherapie kan je helpen wanneer je één of meerdere van de volgende situaties herkend:

• Je hebt nog veel pijn nadat je de knie hebt verdraaid, verzwikt, of hebt overbelast;
  • Je hebt het moeilijk met bewegen tijdens dagelijkse activiteiten (lopen, draaien, wandelen, hardlopen of een andere sport);
  • Je hebt recentelijk een knieprothese gekregen;
  • Je hebt een knieoperatie ondergaan;
  • Je hebt al langere tijd onverklaarbare pijn in of rondom de knie.

Revalidatie fysiotherapie

Aandoeningen aan de knie

Aandoeningen aan de knie zijn vaak goed te behandelen met fysiotherapie. Knieklachten komen vaak voort uit overbelasting van de knie. Dit zien we vaak gebeuren bij sporten als hardlopen, voetbal en atletiek. Hoe de knie behandeld wordt is afhankelijk van de oorzaak. Knieklachten kunnen namelijk ook simpelweg ontstaan door het sporten met verkeerd schoeisel, maar kunnen ook complexer zijn. Bij een knie-sportblessure kan het aanbevelen van het juiste schoeisel al genoeg zijn om de klacht op te lossen. Bij complexere knieklachten moeten er specifieke oefeningen worden gedaan en wordt er samen met een fysiotherapeut een behandelplan opgesteld. Bij terugkomende klachten kan dit ook het geval zijn, door de spieren rondom de knie te trainen kunnen de klachten worden opgelost.

Knie fysiotherapie bij Fysio Medics

Fysiomedics heeft alle geschikte apparatuur en kennis in het ondersteunen en succesvol laten verlopen van een knierevalidatie of het verhelpen van een knieblessure. Voor sport gerelateerde blessures hebben we ruimtes die zijn ingericht met opname apparatuur. We brengen de bewegingen volledig in kaart, zodat we kunnen zien waar de klacht wegkomt. We geven je advies en stellen, als dit nodig is, gezamenlijk een behandelplan op. Neem nu contact met ons op of bezoek ons inloopspreekuur.