Knieklachten

KNIEKLACHTEN EN FYSIOTHERAPIE

Knieklachten kunnen iedereen, ongeacht leeftijd, treffen. De klachten kunnen variëren van lichte hinder tot ernstige pijn die het dagelijks functioneren beïnvloedt. De mogelijke oorzaken verschillen; van overbelasting tot medische aandoeningen en van blessures tot slijtage. Heb jij knieklachten? Dan is fysiotherapie het overwegen waard. De fysiotherapeuten van Fysiomedics behandelen je knieklachten effectief en helpen je herstellen.

Met de Keiser-apparatuur wordt de knieklacht inzichtelijk gemaakt

VEELVOORKOMENDE KNIEKLACHTEN

Knieklachten, ze zijn zeer uiteenlopend. De oorzaak, de ervaren pijn en de behandeling verschilt per klacht. In onze fysiotherapiepraktijk behandelen we diverse klachten die het gevolg kunnen zijn van bijvoorbeeld een blessure, ontsteking, overbelasting, of slijtage. Knieklachten die we vaak zien zijn:

Beschadigde (voorste) kruisband

Een typische sportblessure (skiën, balsporten) is een beschadigde (voorste) kruisband. Een (gedeeltelijk) afgescheurde kruisband zorgt voor pijn en zwelling in de knie. Strekken van de knie is lastig en de knie voelt onstabiel. Een operatie en knie revalidatie kan noodzakelijk zijn. Onze fysiotherapeuten zorgen ervoor dat strekken en buigen van de knie weer mogelijk is.

Pees- en spierblessures

Pees- en spierblessures, veroorzaakt door over-, of eenzijdige belasting of een verkeerde manier van bewegen, kunnen ook zorgen voor knieklachten. Voorbeelden van dit soort, vaak hardnekkige, blessures zijn de ‘lopersknie’ (geïrriteerde peesplaat) en de ‘springersknie’ (overbelasting van de kniepees). Fysiotherapie helpt de klachten te verminderen.

Artrose

Artrose ontstaat wanneer er sprake is van beschadiging van het kraakbeen in de knie. Het kraakbeen kan beschadigen als gevolg van slijtage door ouderdom of overbelasting, maar ook oud letsel (bijvoorbeeld een breuk) kan de knie pijnlijk en stijf maken. Atrose is dus niet specifiek een ouderdomskwaal. Fysiotherapie maakt de spieren rondom de knie sterker en vermindert de pijnklachten.

fysiotherapie in oldenzaal

KNIE REVALIDATIE BIJ FYSIOMEDICS

Heb jij knieklachten? Dan wil je natuurlijk je knie graag weer optimaal en pijnvrij kunnen belasten. FysioMedics kan je daarbij helpen. De eerste stap is het achterhalen van de oorzaak van je knieklachten. Dat doen we door middel van verschillende testen en vaak ook een echo. Bovendien maken we gebruik van Keiser apparatuur en 360-graden camera’s. Dankzij deze apparatuur kunnen we je laten zien waar je klachten vandaan komen.

Op basis van de diagnose starten we een revalidatiebehandeling. Daarbij kunnen we gebruik maken van (een combinatie van) vele behandelsoorten:

KNIEKLACHTEN? BLIJF ER NIET MEE LOPEN

Wil je iets aan je knieklachten doen? Maak dan een afspraak bij FysioMedics in EnschedeBoekelo of Oldenzaal. Dat kan ook online. We werken samen aan het weer soepel maken van je knie en het trainen van je spieren, zodat je je snel weer vrij en vol vertrouwen kunt bewegen. De kans dat de klachten terugkomen is hierdoor klein.