Samen doelen bereiken!

Buenos Dias a todos! Ik ben nog helemaal in de zomerse sferen, ook al is het weer momenteel een stukje minder. We leven alweer in septembrrrrr, hopelijk blijft de ‘brrr’ nog even weg. 😉

De vorige keer sprak ik al even over dat zo goed als alle sportwinkels waren leeggekocht en theoretisch gezien bijna iedereen nu een sportschool thuis moet hebben. Ga/durf jij alweer naar de sportschool? Of sport je liever thuis? Als het goed is heb je jezelf een doel gesteld, dat kan natuurlijk variëren in:

– Algehele fitheid verbeteren
– Conditie opbouwen (zowel kracht als cardio)
– Spiermassa opbouwen
– Vetmassa verliezen

Dit zijn eigenlijk hele algemene doelen. Heb je enig idee wat je moet doen om je doel te bereiken? Zo niet, wil ik je graag een handje helpen. Ik geef namelijk Personal Training. Als Personal Trainer geef ik training in een privé setting, ofwel: 1-op-1 training. En help ik mensen met de zoektocht naar een gezondere levensstijl, waarin jij (opnieuw) kennismaakt met de gezondste/fitste/meest energieke versie van jezelf. Ik help je met het opstellen van je doel (een van bovengenoemde doelen) of wellicht heb jij een ander doel, wil je bijvoorbeeld trainen voor de 10 kilometer hardlopen, of wil je beter worden met voetbal, tennis, basketbal, hockey of ga zo maar door. Alles op sportgebied wat jij wilt bereiken, is mogelijk. En daar kan ik jou mee helpen.

Tijdens de intake (gratis en vrijblijvend) nemen wij jouw huidige levensstijl door, ofwel: jouw voeding, hoe je op dit moment beweegt/traint, wat je hoofddoel is en wanneer je dit graag zou willen bereiken. Maar ook gaan we meten hoe fit je op dit moment bent en hoe we jouw doel het beste en op de meest verantwoorde manier kunnen bereiken.

Voedingsschema
Vervolgens maak ik samen met jou een voedingsschema. En dit is geen schema waar je alleen maar op een blaadje sla en water hoeft te leven, nee dit is een schema afgestemd op jouw caloriebehoefte en wensen, en natuurlijk afhankelijk van jouw doel. Dit voedingsschema is in zijn totaliteit uitgebalanceerd met het juiste aantal koolhydraten, vetten en eiwitten en is GEEN crashdieet! Crashdiëten zijn bijzonder ongezond en zullen alles behalve helpen met het bereiken van je gestelde doelen. Dit zal ik dan ook nooit aanraden. Je moet het zien als een nieuwe manier van leven en ook met iets lekkers, een biertje, glas wijn of een gebakje, gecombineerd met datgene wat jouw lichaam nodig heeft en wat jij lekker vindt . 🙂

Aan het einde van elke periode bekijken we weer waar jij op dit moment staat en of je al wat dichterbij je doel bent gekomen, soms is het noodzaak om je doel bij te stellen, bijvoorbeeld omdat het sneller of langzamer gaat dan verwacht.

Mindset
Mindset is the key! Aan uitstelgedrag heeft niemand wat, en jijzelf al helemaal niet. Mijn vorige blog sloot ik af met de vraag of je jezelf eens een doel wilt stellen, heb je dat inmiddels al gedaan? Neem je voeding eens onder de loep, eet jij gezond en genoeg of kan daar hier en daar wel wat bijgeschaafd worden? Lees je wel eens etiketten?

Neem contact op
Wil je meer informatie hierover en wil jij geholpen worden een sportieve(re) levensstijl? Neem dan contact op met mij, via laura@fysiomedics.nl. En dan kun jij eens kennis gaan maken met de beste en meest gezonde versie van jezelf! En….. de enige manier om de ‘brrrr’ in septembrrr weg te halen, is om lekker te zweten tijdens een intensieve training.

Tot snel!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

WhatsApp chat