Hardloopanalyse

Wil jij beter hardlopen?

Wil jij beter hardlopen? Wist je dat veel van de blessures tijdens het hardlopen ontstaan door een onjuiste houding? Naast goed schoeisel en een goede opbouw van de afstand is je houding cruciaal in het voorkomen van blessures en het verhogen van je snelheid.

Bij de kleinere afstanden merk je wellicht niet direct dat er pijntjes ontstaan. Wanneer je meer gaat lopen en de verkeerde houding dus voor langere tijd aanhoudt, kunnen er klachten en blessures ontstaan. De houding heb je jezelf aangeleerd en is vervolgens moeilijk af te leren. Bij het doorlopen met kleine pijntjes gaat het vaak van kwaad naar erger, waaruit zwaardere blessures kunnen ontstaan. Door preventief je houding te laten analyseren en vervolgens aan te passen kunnen toekomstige blessures worden voorkomen.

Doe een hardloopanalyse bij Fysio Medics

Bespaar energie met een goede houding
Bij een afstand van 10 km zet je al tussen de 6000 en 9000 stappen. Door in de juiste positie hard te lopen kun je energie besparen en dus sneller lopen. In onze speciaal ingerichte ruimte doen we een uitgebreide analyse naar jouw manier van lopen. Met onze 360 camera’s, WIVA-sensoren en EMG registratie (in kaart brengen van links en rechts verschillen) brengen we de manier van lopen zeer gedetailleerd in kaart en stellen we vervolgens samen een plan op om de manier van lopen te verbeteren. Als je momenteel al klachten hebt dan maken we direct een echo om zo de oorzaak van de klacht te achterhalen.

Plan nu je hardloop analyse
Wil je weer met plezier en zonder pijn hardlopen? Maak dan nu een afspraak bij één van onze running experts. Wij helpen je graag met het verhelpen van je vervelende hardloop pijntjes en met het verhogen van jouw prestaties. Wil je direct antwoord? Stuur ons dan gerust een whatsapp bericht.