Vakantie en voeding

Hoi Hoi!

Wat heerlijk deze temperaturen. Ik geniet ervan!

En voor iedereen die op zomervakantie gaat, hoe doe je dat met voeding? Heb je vaak last van je darmen (zoals buikloop) als je in een ander land bent?

Ik hoor heel vaak ‘ja, maar als ik op vakantie naar Italië, Zuid-Frankrijk, Spanje, Oostenrijk (o.i.d.) ga, dan kan ik me niet goed houden aan mijn huidige voedingspatroon’.

Geen beste smoes. Want het kan natuurlijk wel, als je maar wilt. Want het is super easy om je hier wel aan te houden. Ze hebben in elk land een mega grote supermarkt waar ze dezelfde producten (alleen een ander merk) hebben als hier in Nederland. En zelfs ik (met al mijn voedingsallergieën en -intoleranties) kan me er altijd prima aan houden.

Vaak is je eet- en drinkpatroon op vakantie anders. Je gaat vaker uiteten en drinkt over het algemeen meer alcohol. Mijn belangrijkste advies blijft: Luister vooral goed naar je lichaam! En zorg ervoor dat je voldoende gehydrateerd blijft.

Eet en drink water

Eet en drink voldoende water! Je kunt wel 25% van je totale vochtbehoefte uit voeding halen. Dit zijn vooral groenten en fruit. Water eten kan je helpen bij het afvallen. Voedingsmiddelen die veel water bevatten, hebben vaak heel weinig calorieën maar vullen wel enorm. Alleen water drinken heeft niet hetzelfde effect. Een heerlijke watermeloen ’s middags of een lekkere salade met radijsjes, komkommer, courgette, selderij, champignons, of aardbeien.

Voorkom het eten van veel suikers, het is heel verleidelijk om ijsjes te eten waar veel suikers in zitten. Maar deze kun je ook heel gemakkelijk zelf maken! Zorg dat je wat vers fruit bij elkaar in de blender doet, giet het in de vormpjes en steek er een houten stokje in. Zet het een paar uur in de vriezer en klaar!!

Voldoende eiwitten

Zorg er ook voor dat je voldoende eiwitten blijft eten en kies bij het avondeten voor een stuk vis of vlees met extra groenten en niet elke avond een pizza of een pasta.

Zorg goed voor jezelf en zorg ervoor dat je niet het hele jaar traint om vervolgens na de zomervakantie weer terug bij af te zijn. Zie het als je nieuwe levensstijl, en niet als een dieet.

Want een dieet is tijdelijk en een levensstijl is voor altijd. Consistentie helpt je verder, dus hou daaraan vast!

Plan een afspraak

Wil jij je leven gezonder maken? Plan dan een afspraak in via laura@fysiomedics.nl.

Geniet nog van je zomer!

Sportieve groet,

Laura

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.